Program:
- System medialny. Struktura i zasady działania
- Komunikowanie społeczne. Rozwój środków, form i modeli komunikowania
- Kalendarium rozwoju mediów
- Społeczeństwo informacyjne
- Informacyjna, edukacyjna i rozrywkowa rola mediów
- Regulacje prawne i polityka medialna w Polsce po 1989 r.
- Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
- Rynek mediów w Polsce po 1989 r. (prasa ogólnokrajowa i regionalna, radio, telewizja, Internet)
- Wybrani dziennikarze w Polsce na przełomie wieków
- Agencje informacyjne i prasa na świecie
- Gatunki dziennikarskie (prasowe, radiowe, telewizyjne i internetowe)
- Język we współczesnych mediach
- Dziennikarstwo obywatelskie
Literatura:
- Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów: od Gutenberga do Internetu, Warszawa 2010, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2012.
- Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2012.
- E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015.
- Goban-Klas T., Powstanie i rozwój mediów: od malowideł naskalnych do multimediów, Kraków 2003.
- Gorman L., McLean D., Media i społeczeństwo; wprowadzenie historyczne, Kraków 2010.
- Język w mediach. Antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Katowice 2012.
- Mielczarek T., W analogowym świecie. Zarys dziejów telewizji w Polsce w latach 1989-2013, Kielce 2015.
- Mielczarek T., Tygodniki opinii w zmieniającej się rzeczywistości, Kraków 2018.
- Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008, rozdz. I-VIII.
- Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.
- Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Warszawa-Bielsko Biała 2010 – obowiązują rozdziały I-IV.
- Czasopismo „Świat Wiedzy”, rubryka „Miniencyklopedia wiedzy o mediach”, wyd. 9/2019-12/2019 (II etap) i 9/2019-4/2020 (III etap).